luni, 29 aprilie 2013

Kia Optima

Autor: tashu
Dupa 5 luni de asteptare am, in sfirsit, jucaria acasa. De ce a durat asa mult? Am vrut-o rosie, ca singele, plina de viata, de caldura. Am vrut-o pasionala si sexy, ca o amanta. Sa-i simt pielea bej, catifelata si frumos mirositoare. Deoarece aici, in ofertele de la Kia, anul trecut era numai pe negru, alb si j-de nuante de gri. Detest gri-ul, ma deprima. Sosele pline de masini negre sau gri, prafuite. Asa ca am comandat-o in Romania. Aveau rosu in oferta.
Oboseala de pe drum, aventuri, emotii. O vad, o admir. Imi simte privirea arzatoare si obosita. Tresare speriata. Ii mingii incet curul. Cel mai sexy cur de masina inventat de la Burebista incoace. Mai ca simt un inceput de erectie in pantaloni, desi n-am dormit de 4 zile. Nu degeaba a luat premii de cea mai frumoasa masina a anului, in America de Nord si Europa.
De ce Kia Optima? Am vrut sa fie Altceva. Am vrut sa intoarca lumea privirea dupa ea. Sa iasa din tipare. Pentru ca am incredere in dinamismul orezarilor de la Hyundai-Kia. Pentru progresele lor uluitoare in domeniul auto. Pentru ca nu-s setat pe masini germane SH, anchilozate in forme colturoase si respingatoare.
Pe drumul spre casa, tranzitind Germania, nu Mercedes, Audi sau Bmw scoteau exclamatii de "Uau", ci masina asta inca necunoscuta coanei Europa. As mai cumpara-o, daca ar fi sa ma hotarasc iar? Raspund sincer cu un "DA" mare, in ciuda imperfectiunilor ei.
Aici, prima poza de la reprezentanta din Oradea.
Incep cu aceste imprefectiuni. Ma asteptam la scaunele fata imbracate total in piele. Gustul e amar. Spatele e de piele, dar de culoare neagra, in timp ce fata e din piele bej. Iar unele ornamente sint din plastic, desi de foarte buna calitate.
Alt lucru care nu mi-a placut (era atit de simplu de rezolvat): dotata cu senzori de parcare, de avertizare obstacole, acestia nu sint mascati la culoarea caroseriei, ci apar in negru, chiar daca e contrast placut cu rosu. Alte reprosuri? Atit.
Interiorul? Mare, tata. Cineva scria ca i s-a parut o masina joasa pentru o persoana inalta. Am 1,85 m, iar atunci cind conduc, n-o fac intins pe spate. Ramine spatiu destul pina la plafon. Concluzia, spatiu generos, la fel si portbagajul.
Versiunea care am ales-o e cea cu motor diesel de 1,7 Executive, transmisie manuala. Putere 136 cp.
Dotari full, pret pe masura: 30200 euro.
Revenind la interior: volan imbracat in piele fina, placuta la atingere. Volan incalzit, sa nu inghete minutele, ca-s reumatic. Scaunele? De piele de foarte buna calitate, cu niste cusaturi impecabile. Incalzite, toate 4, iar scaunul soferului e si cu ventilatie, sa nu transpire.
Postul meu de pilot

Absolut de senzatie cerul albastru cu nori deasupra ta, cind conduci.
Sistemul audio Infinity
Bordul? Hi-tech, e de nava spatiala, cu o consola centrala indreptata usor spre sofer, dominata autoritar de un sistem de navigatie cu ecran mare. Am manualul, acum iau cursuri intensive de utilizare a tuturor functiilor.
E o masina inteligenta? Nepoate, e mai desteapta decit multi tantalai cu facultate. Stergatoare de parbriz, lumini exterioare, interioare, totul e automat, la marea arta. Ascultati ce va spun, in curind vor aparea masinile in care ne vom urca, vom spune destinatia, si ne vom culca sau vom sta de vorba cu boarfele, pe feismuc.
Buton de start-stop, torpedou cu racire, in care poti pastra sticla de rachiu, sa nu se incalzeasca.
Dar piesa de rezistenta e trapa, Grigore. Ce panorama are doamna in fata ochilor, in timp ce sta cu zgaibaracele in sus, pe bancheta din spate, si suporta asaltul barbar al soferului. Sa vezi cum ploua deasupra ta, sau cerul tapetat cu stele. Ce lumina calda si intima te invaluie de deasupra!
Despre sistemul audio Infinity pot spune ca transforma habitaclul in sala de concerte. Nu mai auzi sirena polutiei care urla dupa tine de 10 kilometri incoace.
E Miss Auto
Bordul? O combinatie reusita de piele si plastic de foarte buna calitate.
In timpul noptii interiorul este invaluit in lumini ambientale rosii, discrete, ca de bordel olandez.
Nota pentru interior? Un 9 cu plus.
Exteriorul? Desavirsit, aici e punctul forte la Optima. Premiata pentru asta, deci nu pot fi acuzat de subiectivism. E toata numai curbe si linii armonioase. Nu-ti mai dezlipesti privirea de pe ea. E o masina sexy, emana senzualitate. Ti-e si frica s-o lasi singura, e ca o romanca frumoasa, lasata singura cu 10 negri.
E o felina metalica. Mai ca te astepti sa mearga in salturi de pantera. Are o fata frumoasa, si asta fara sa aiba o tona de machiaj. Cit despre cur, deja mi-e frica sa mai vorbesc mult, ca ejaculezi iar, labagiu cum te stiu.
Cu cine seamana, cine e taticul ei? Pai nimeni altul decit neamtul Peter Schreyer, fostul designer de Audi, cel care a definit Audi TT. Si-a bagat cucul in Audi, i-a parasit, si acum e presedintele Hyundai-Kia. Si iata rezultatele.
Nota pentru exterior? ZECE cu felicitari, aplauze furtunoase, si ovatii. Le merita. E spectaculoasa. Poate fi aspirator de pizde.
Aici deja ajunsa acasa. Ii sta bine linga verde, nu?
Puternica, felina, redefineste liniile si curbele. Multe femei si-ar da o tita sa aiba asa un cur.
Aici, deja inmatriculata (a durat o zi), s-o pot scoate din tara.
Acum sa vorbim despre motor si cutie de transmisie. Am vrut sa fie manuala. Sint un clasic in viata, nu ma pot lipsi de placerea de a schimba vitezele, de a struni felina asta cum vreau eu, nu cum doreste ea. Sa storc maximum. Iar motorul de 136 cp e dinamic si puternic pentru o masa de o tona si jumatate.
Puternic, silentios si economic. Pe autostrada pluteste. 2000 de kilometri facuti in 19 ore, cu pauzele de haleala si pisare. As fi putut scoate un timp mai scurt, dar masina noua, in rodaj, plus ca nu poti depasi 140 de km/h fara sa risti sa pierzi permisul. Viteza maxima? 200 km/h.
Nota pentru dinamica, putere si consum? 10, fara sa exagerez ceva.
Ti-as mai vorbi despre faruri bixenon, leduri la luminile de zi si la stopuri, spalatorul de faruri, camera marsarier si multe altele, dar ne apuca dimineata, si prefer sa mai fac o tura si sa-mi admir fata.
Ma intrebi daca am botezat-o? Da, o cheama Tigruta. Te las, plec acum, ma cheama fata.
Voi reveni si cu un filmulet video.

9 comentarii:

  1. nu ma pricep la masini si nici nu ma atrag...chiar imi aduc aminte ca in adolescenta spuneam ca eu nu o sa vreau iubit cu masina pentru ca imi era frica de accidente:)))
    pana la urma uite ca de ce m-am ferit de aia nu am scapat:))...dar am trecut peste frica accidentelor pentru ca "soferul meu" e priceput...in fine...am reusit totusi sa iti termin de citit articolul,si tot ce pot sa iti spun e ca iti doresc sa o folosesti sanatos, si cat mai mult timp fara reparatii:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa va bucurati sanatosi de ea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Felicitari pentru masina!!!!

      Vreau sa va intreb cum este cutia de viteze ( agata , este o cutie buna ?), cum este tabla si vopseaua , sunt de calitate ?.....
      Merita 30 000 euro masina full options ? Suspensia este confortabila sau putin rigida ?
      Ce parere aveti de motoarele pe benzina aspirate 2.0, 2.4 ale optimei ?
      Ms

      Ștergere
    2. In general garantiile la caroserie, vopsea, sint asemanatoare ca durata. Nu mai exista diferentieri. Da, sint de calitate. In general totul este bine si solid implementat pe masina. Suspensia este confortabila, prin oras existind riscul de a adormi la volan. Pe spate e suspensie multi_link.
      Cutia de viteze are curse scurte si precise. Oricum la inceput exista o perioada de acomodare, dupa care schimbi treapta de viteza doar cu unghia taiata de la degetul mic, mina dreapta (stinga, daca esti stingaci sau ai masina fabricata pentru betivii de englezoi).
      La pretul de 30 000 euro nu vei gasi alta masina dotata asa bine. Iar ca design, frumusete, e imbatabila. Sint fericit, ca un copil, cind vad cum intoarce lumea capul, pe strada, in trafic, cind aud exclamatii de "Uau, ce masina frumoasa". Si chiar nu ma deranjeaza ca scrie Kia pe ea. Crede-ma, puteam la fel de bine sa-mi cumpar BMW, Audi sau Mercedes. Am vrut pur si simplu sa-mi placa si sa iasa din tipare, sa fie ceva nou, deosebit.
      Despre motorul pe benzina de la Optima nu stiu nimic. Dar prefer cel pe diesel, datorita dinamicii si consumului.

      Ștergere
    3. Tot eu sunt Anonim ( Alba Iulia)

      Presupun ca o asa frumusete necesita garaj( nu in fata blocului. Eu stau la bloc). Mi as dori si eu una exact ca a dvs, insa pe benzina sau HYBRID. Motorul este zgomotos la peste 130 km, este sunet placut ? Cum este antifonarea ? Pielea este perforata ? Este optiunea de ventilare a scaunului din dreapta ?
      Care credeti ca este mai frumoasa la interior si exterior din pct de vedere al designului dintre:
      1- Noua MAZDA 6 2013 ( nu are volan incalzit si scaune ventilate)
      2- KIA OPTIMA
      3- TOYOTA AVENSIS
      4 - OPEL INSIGNIA
      5- FORD MONDEO 2012
      6- HONDA ACCORD 2012
      7- HYUNDAI I40 sora cu OPTIMA
      8- CITROEN C5
      9- PASSAT CC
      10- PEUGEOT 508
      11-VOLVO S60
      Care din cele 10 intorc cele mai multe capete pe strada ? EU SINCER CRED CA a dvs. KIA OPTIMA. iNCA o data SINCERE FELICITARI si sa aveti grija de ea ( ca si o amanta perfecta ).
      Despre sistemul audio INFINITY , cum este fata de sunetul din cele 10 marci mentionate mai sus ?
      Bancheta din spate este incalzita ?
      Nu postati si un clip VIDEO cu masina ?

      Ms . frumos

      Cu deosebita stima ,
      dl. ALEXA

      Ștergere
    4. Multe intrebari, domnule :) pot spune, ca test, la 200 km/h, se aude un usor zgomot al vintului. Antifonare perfecta, pur si simplu plutesti si adormi la volan. Cum am spus, motorul este dinamic si silentios.
      Pielea este perforata, de calitate. Ventilare scaun numai la sofer, dar incalzire au absolut toate scaunele (fata, spate);
      Sistemul audio de magnific, sunet pur, puternic. Nevasta-mea refuza sa mai iasa din masina, atunci cind ne plimbam. Problema e alta: asta nu e masina de ucis in oras. E facuta pentru autostrada.De aceea, pentru oras, folosesc alta, un Logan benzinar de 1,6l, de care sint fff multumit.
      Repet, daca ar fi sa aleg iar din cele 10 modele enumerate de tine, as alege de fiecare data Kia Optima (dar varianta full). Ca design, pur si simplu bate la buci pe toate celelalte. E frumoasa, intelegi? Asta o spun toate capetele intoarse, toti cei ce se opresc linga ea si o admira. Nu degeaba a luat premii pentru frumusete.
      Voi posta si un clip video, desigur. Dar astept sa-mi infloreasca trandafirii, s-o pozes si filmez alaturi de ei.
      Ai dreptate, nu e masina de tinut in fata blocului :) stai linistit are locul ei linga gradina mea.

      Ștergere
  4. Buna ziua...dupa atatia ani ce mai face Optima ? Cum s-a descurcat in toti acesti ani , ce probleme ai întîmpinat cu ea si o mai aveti? Multumesc ! P.s. am si eu una neagra si sa stiu o mai tin sau o vand :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut,
    Face foarte bine. Nu regret alegerea facuta.

    RăspundețiȘtergere